Sisifo prelude
premiera:
25.06.2016
Dordolla (Friaul, IT)
kooperacija z:
UNIKUM Klagenfurt/Celovec
režija:
Marjan Štikar
libreto:
Elena Messner | Dominik Srienc
glasba:
Jozej Štikar
orkester:
Primus Sitter | Karin Loitsch | Jozej Štikar | Ajda Sticker | Lan Sticker
rezijanski godci:
Sandro Quaglia | Matteo Petito
ples:
Ryozo Fukuhara
asistentka režije:
Alina Zeichen
predstavitev:
Moreno Miorelli
sodelujejo:
teatr trotamora | teatr zora
O predstavi
Tudi Avpasko dolino/Val d’Aupa pri Možacu/Moggio Udinese — tako kot večino furlanskih dolin — ogroža erozija. Pokrajino zaznamujejo skale, melišča in grušč; komaj kakšna strmina, ki se ne bo vsak čas podrla. Generacije kmetov so izgubile boj proti težnosti in le malo jih je ostalo, da bi zaustavili propad starih kulturnih pokrajin. Občutek brezizhodnosti poznajo tudi prebivalci Dordolle, najbolj živemu in očarljivemu kraju doline.
Zato ni nič čudnega, če se v tem naselju spomnimo grškega kralja Sizifa in prenesemo klasični mit v sedanjost. UNIKUM se bo tega lotil v obliki operne produkcije, ki jo bo skupaj s TEATROM TROTAMORA in skupino ZORA realiziral Marjan Štikar. Libreto so naročili pri dveh mladih koroških avtorjih, Eleni Messner in Dominiku Sriencu, ki slikata Sizifa kot hudo dvoumnega junaka ženskega spola z imenom Sisifa (kar v italijanščini lahko razumemo tudi kot YES WE CAN): »Ena takšnih, ki se upira proti temu, kar sicer zadošča celemu svetu in jo zato kaznujejo. Za vas je prekletstvo in blagor hkrati …« Izhodišče dejanja je (praktično resničen) politični master plan za korenito preureditev regije, kjer ne bo ostal kamen na kamnu in prebivalstvu grozi dokončen poraz.
SISIFA — PREDIGRA lahko pojmujemo kot uverturo k praizvedbi opere SI, SI FA! spomladi 2017 in je zasnovana kot večjezična gibalna scenska uprizoritev v Dordolli in okoli nje. Komad tematizira zgodovino in življenjske pogojev regiji ter poskuse, da bi iz vasi kljub vsem zoprnijam napravili kraj utopije. Scene ne dajejo samo predokus dialogov in songov, temveč posredujejo hkrati vpogled v posebni delovni stil skupine TROTAMORA. Le-ta izhaja iz slovenskega kulturnega društva, ustanovljenim pred več kot 100 leti in je — skupaj s profesionalnimi in amaterskimi igralci — zavezana sodobnemu ljudskemu gledališču, ki se politično vmešava in pojmuje svojo umetnost kot kolektivno dejanje solidarnosti.